Wednesday, May 13, 2015

EKZEMA Vs VCO Catalyst


Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit).
Keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. 

Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak.

Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan.

Sumber : http://www.myhealth.gov.my


Kenali kanak-kanak Ekzema. Pengalaman berdepan dengan ekzema agak menyeramkan. Beberapa kali ke klinik dan diberi pelbagai ubat termasuk mandian tidak jugak pulih. Biasanya Dr anda akan menyediakan Aquacream dan mandian Ezerra dan Hydrocot(1% steroid-berbahaya kerana ia bersifat menghakis) namun xjuga berkesan terutama pada waktu sekarang yang panas.
Alhamdulillah..Sy jumpa penawarnya...


alhamdulillah. setelah mengamalkan Virgin Coconut Oil Catalyst pada baby ku...ia memulihkan sedikit demi sedikit kulit bayi yang kering dan gatal..



Sumer orang tau kelebihan dan khasiat Minyak Kelapa Dara ni...kulit budak yang kene ekzema mesti la sntiasa lembab. Amal lah sntiasa...lumur la minyak kelapa dara di kawasan yang dijangkiti. InsyaAllah..anda akan lihat kesannya 3-4 hari bergantung kepada tahap ekzema bayi anda...
 
Khasiat:
-menyokong fungsi sistem imunisasi & fungsi metabolik yg sihat
-memberi sumber tenaga segera
-memudahkan proses bersalin
-melembutkan & melicinkan kulit
-mencegah jangkitan bakteria, virus dan kulat

Pm/Whats'app : Ilani 019-9104505 
                    https://www.facebook.com/pak.ann?fref=photo 


 Sayangi Baby anda
Sayangi kecomelan anak anda





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites