Monday, January 10, 2011

Bertindak Sebelum Terlambat



Persoalan yang biasa ditanya:

Ape bende ini?
Insuran yang melibatkan perlindungan, simpanan dan maanfaar hospital.

Banyak lagi kan Insuran lain!!
Sejauh mana kah anda tahu fungsi insuran-insuran tersebut.Adakah ia berbaloi dengan apa yang anda bayar.

"ak mude lagi....xkan ade penyakit punye...wat ape nk amik kan"btol x?
Bro...hang memng la mude..tp semakin tua, penyakit dtg xkira masa, xciden plak dtg secara tiba-tiba. adaakah mampu nk byr bil yang mahal.

"Alah..duk spital kerajaan sudah, murah je pun"..kan3?
hang sanggup ker nk duk bersesaak di dalam wad yang penuh dgn pesakit lain.di dalam kita sakit, mesti kita mahu keselesaan untuk berehat supaya cepat sembuh.kalo anda di beri pilihan, mungkin anda mahu bilik executive.dan dirawat oleh doktor2 pakar dengan rawatan yang terbaik dari hospital swasta.Apa pilihan anda?.

AK mane mampu nk byr..gaji ciput je...cmne nk bayar..?
Kepentingan anda dlm sistem pengurusan wang gaji anda tu sgt penting.
kenapa tidak anda bahagi kan jumlah gaji anda untuk beberapa perkara penting seperti
housing,kereta,hiburan(sejmlah kecil),simpanan dan perubatan.
Tp bagaimana anda mampu mendapatkan kos yg sebegitu besar untuk kos perubatan anda yang semakin mahal.Ini lah caranya.PRUDENTIAL.apa salahnya anda spend sedikit dr gaji anda sebagai persedian anda semasa anda sakit...jangan sampai terlambat.Terpaksa berutang demi perubatan yang sgt mahal.Apa kata anda?


"ala ak da kaya, mmg biasa masuk spital swasta pun"..cmne tu.??
anda sememangnya bertuah apabila anda kaya.tp ingt, anda sanggop berhabisan 10-20k untuk satu kali rawatan. tp adakah anda mampu buat pilihan supaya Prudential membiayai kos tersebut.Anda yang membuat pilihan...

ak demam sikit je...buley ke claim prudential??xmungkin la kan?
itu lah prudential.tidak ade yang xmungkin.even anda demam sedikit.hubungi ajen anda.dia akan uruskan.Sentiasa mendengar, sentiasa memahami.


pelbagai soalan mungkin bermain di minda anda>>-
Ini hanya la sedikit.Hubungi ku untuk maklumat lanjut..






tag-Prudential

2 comments:

untuk persoalan no.4...pakar saraf mata xde dalam malaysia okay..even dalam hospital swasta yg konon2 sumer pakar ada..beliau hanya akan ada ujung tahun ni..

sy setuju dengan anda.....bukan semua pakar ada dalam malaysia...ini terbukti apabila kita terpaksa mengimport pakar2 dari luar negara untuk kes2 tertentu...golongan2 bangsawan juga sanggop berhabis jutaan ringgit untuk berubat di luar negara kerana mencari kemudahan dan pakar yg lebeh hebat di luar sane.....

Namun, adakah org seperti kita mampu ke sana....
walaupun pakar2 yang tersebut hanya ade pada masa-masa tertentu sahaja, namun mampukah golongan2 berpendaptan rendah mampu berubat ke tahap yang berkenaan....

Susah tuk kita gambarkan, bagaimana mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana hanya berulang alik ke hospital tanpa menemui jalan penyelesaian terhadap penyakit mereka.

Apakah kita tidak mahu mencuba untuk menemui doktor pakar tentang masalah ini?...apa salah nya kita mencuba untuk berubat dgn lebeh baik..

Bersedia dari sekarang, sebelum terlambat.

peace no war- pak bedung

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites