Friday, March 18, 2011

Ini kisah sedihku

Click here

Contest Adib Ry
Ini kisah suatu cerita,
cerita pantun untuk pertandingan,
harap adibry dpt bacanya,
untuk menang ini pertandingan.


keluargaku jauh tidak terkira
jauh nya mereka tiada terbayang
bermula kisah suatu cereka
kisah sedih bersama yg disayang.

bermula kisah aku berpindah,
dimasa lampau zaman persekolahan,
sekolah rendah tempat terindah,
srk kamil dua menjadi kenangan.

3 sahabat rapat berkawan ,
rapatnya mereka tiada bandingnya,
aku berpindah tanpa amaran,
pergi aku begitu sahaja.

aku mencari dimana-mana,
dilubang cacing tiada terjumpa,
sehingga sekarang aku hampa,
masih xjumpa dimana-mana.

Umur sekarang baru due puluh enam,
rase muda walaupun dah tua,
terbayang mereka bila ku pejam,
teringat cerita dahulu kala.

Sedihnya aku tidak terkira,
mencari mereka masih xjumpa,
di pasir puteh tempat berjumpa,
menjadi kenangan sampai bila-bila.

Ini cereka buat teman ku,
adibry menjadi sumber inspirasiku,
membuat pantun cerita sedih ku,
3 org sahabt menjadi cintaku.

Sekian.,....pak bedung.

tag:~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites