Saturday, March 12, 2011

Perasan @ Tidak ?

Perjalanan pegi dan balik ke putrajaya dalam masa 1 hari (balik hari) telah membuka minda pak bedung sendiri.Kelajuan kereta mencapai kelajuan cahaya ke sana menyedarkan pak bedung betapa pentingnya keselamatan kita sbg manusia biasa. Mngejar masa yg tidak penah habis.

Apa yg dimakudkan pak bedung sbg keselamatan kite sbg manusia biasa? sama ada sedar @ tidak Kesemua kereta di atas jalan raya sebenarnya dilindungi oleh insuran yg bertindak sbg talian hayat untuk kereta berkenaan. tp anda bagaimana?...anda ada--?

Pak bedung menyaksikan sendiri sebuah gudang terbakar di jalan bayam mungkin kerana di sembur api gorgon pada ketika itu?dikatakan seluruh gudang dan brg2 tersebut sudah pun di insurankan dan insuran yg bakal di tuntut mampu membuat pemiliknya lebeh kaya raya..diri anda bagaimana...sedangkan brg2 yg sebegitu rupe mmpunyai perlindungan sedemikian..mengapa tidak kita.


Anda bygkan diri anda ditimpa kemalangan atau penyakit, anda sudah tntu mahukan rawatan yg terbaik ke atas diri anda. jika anda ada 10k, cukop kah untuk rawatan anda...lama kelamaan ia bakal habis. Kebanyakan dari kita merasakan rugi apabila mengeluarkan sedikit dr gaji kite tuk insuran. tp anda bakal merasakan keberuntungan apabila anda sendiri menghadapi kesusahan seperti kemalangan ataupun penyakit.

Kebanyakan org yg sudah sakit berminat mengambil insuran kerana mereka sedar dan mereka tidak mampu untuk menanggung kos perubatan yg kian mahal pd masa ini. tetapi mereka sebenarnya sudah terlambat.

Perasan @ tidak kebanyakan dr kita sdg berusaha mengumpulkan wang tuk kawen dan lansung tidak mengambil tahu berkenaan insuran sbb anda merasakan diri anda sihat dan akan sentiasa sihat. malang tidak berbau, kemalangan menimpa, duit yg disimpan digunakan sehingga habis untuk kos perubtan anda...jadi..bagaimana anda hendak kawen alo duit sudah abis....ish3(geleng kepala 3 kali)

Apa salah nye diperuntukan sedikit dr gaji kite untuk perlindungan perubatan kita, kita bakal memerlukan nya kelak...PERCAYALAH.....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites