Sunday, February 13, 2011

Fitnah dan politik

Saban hari, politik di malaysia semakin kejam. Pelbagai fitnah dilemparkan tidak kira kepada sesiapa pun. Kerana meng gilai kuasa dan pangkat, duit dan darjat, maruah diketepikan. Apabila cinta terhadap dunia lebeh hebat dari cinta kepada akhirat mewujudkan satu fenomena fiitnah menfitnah sesama sendiri, Islam sesama Islam yang buleh memecahkan umat Islam seluruhnya. Mampukah kita mengatasi masalah ini.


Allah berfirman bermaksud: "Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya." (Surah Al-Baqarah: 191)

Fitnah menfitnah adalah menjadi perkara biasa dlm politik DI malaysia, saban hari kita melihat penggunaan media massa seperti televisyen menjadi sumber utama penyebar maklumat malah menjadi sumber utama penyebaran fitnah terhadap individu-individu tertentu dgn tujuan menjatuhkannya sehingga saban waktu masjid dan surau juga menjadi isu sehingga timbul cerita yang tidak betol dan berlainan dengan situasi sebenar. Adakah ini FItnah?


Apakah Pilihanraya yang seterusnya makin dekat apabila kita dapat melihat pelbagai propaganda dan mungkin fitnah mula timbul di kaca televisyen anda...adakah kita 100 % percaaya dgn apa yang dicanang di media massa dan di blog2....Salah satu isu ialah Isu Valentine day yang diharamkan dalam Islam jugamenjadi isu politik apabila dikatakan menjauhkan pelancong2 asing dr datang ke Malaysia kerana haramnya valentine day di Malaysia. Apakah ini logik sedangkan haramnya valentine day adalah untuk Islam sahaja. Mengapa timbulnya isu tersebut? . Rjuk link ini yang menunjukkan Ustazah Bahyah menerangkan serba sedikit mengenai mengapa haramnya Valentine day.

Buka hati, buka mata di GegarMinda...peace no war!!!!!!







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites