Saturday, February 12, 2011

Mimpi-Mimpi

Kita seringkali mengalami mimpi-mimpi yang tidak sepatotnya kita mimpikan...Adakh ia hanyalah permainan tidur @ petanda @ petunjuk @ permainan syaitan....inilah yang patot kita rungkai.Kekeliruan dalam mimpi boleh menyesatkan kita. Berfikirlah kita mengikut pertimbangan Agama dan akal fikiran. Jangan kita terlalu taksub dengan apa yang di mimpikan.


Syaitan seringkali mahu merosakkan akidah kita walau apa pun caranya. Sebab itu lah kita diajar oleh Islam untuk memohon perlindungan dengan Allah Yang maha Esa dengan Menuruti apa yang disuruh dan mehindari apa yang dilarang.

Sentiasalah berdoa kepada Allah agar kita dilindungi olehnya....


Pernahkah kita terfikir, begitu besar maksud yang tersirat dlm setiap ayat Al Quran. Ia adalah doa...hayati lah maksud 3 Qul....Selain itu, AlFatihah..yang merupakan Pembukaan Al Quran mempunyai maksud yang begitu mendalam...


Hayati maksudnya:-...Sungguh besar maksudnya...dibaca setiaap kali rakaat pada solat fardu dan solat sunat...apakah kita sedar akan hal ini. Bacalah sebelum tidur...Nescaya kita akan dilindungi dengan izin ALLah s.w.t...Insyaallah..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites