Saturday, February 26, 2011

Rasulallah-Cahaya seluruh Alam

Ya Allah Maha Suci Engkau...

Engkau telah menciptakan aku, sedang aku ketika itu belum merupakan sesuatu yang dpt disebut,
Engkaulah yg memberikan kepada ku akan setiap kejadian hidup dgn urusan yg mudah
berupa pendengaran, penglihatan, hati dan yg lain iaitu kelebihan yg byk.
Engkau telah memberi petunjuk kepada ku ke jalanmu dgn perantaraan seorg hamba yg Engkau telah mengutuskannya kpd segenap umat manusia sbg lampu yg menerangi.
Iaitu MUHAMMAD BIN ABDULLAH yang membawa berita gembira dan pemberi ingatan.

Aku bersalah, aku berdosa dgn kekecewaan spnjang masa,
kemudian aku teringat dan aku bertaubat kepada -Mu dgn kehendak - Mu.
dgn taubat yang sebenar-benarnya.

Di sinilah aku berdiri di pintu- Mu ya Allah, dengan menangis, menyesal dan
memohon ampun kepada Tuhan yang maha Pengampun.
Denga penuh kerendahan, aku lah seseorang yg memohon keutamaan-Mu adalah agung.

Ya Allah, janganlah Engkau menolak aku dan semua orang berdiri bersama ku di pintu-MU
dengan kekecewaan dan kesedihan.
Masukkan lah kami ke dalam golongan org2 yg soleh yg sama mensucikan.

Engkau seraya memuji kepada-Mu sepanjang waktu.
Dan tetapkan lah pada kami kasih sayang dari sisi-Mu, maka kepada siapa selain Engkau
Ya Allah Yang Maha Pemurah lagi maha Penyayang.

Ya Allah Maha Suci Engkau..



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites